ניסיון להתגבר על התקף חרדה דורש תרגול. הבנת הפיזיולוגיה מאחורי התעלפות והתמודדות עם התקפי חרדה הם הצעדים הראשונים להתגבר על התקפה. הנה כמה טיפים וטריקים. ברגע שתלמד כיצד להתגבר על התקפי חרדה, תרגיש רגוע ורגוע יותר. ברגע שאתה יכול לשלוט בחרדה שלך, אתה יכול להתחיל להמשיך הלאה עם החיים שלך. אם אתה סובל מהתקפי חרדה, הנה כמה דרכים פשוטות לנהל אותם. אתה יכול ללמוד את האסטרטגיות הבסיסיות של התגברות על התקף חרדה ולהשתמש בהם בכל פעם שצריך.

אם אתה חווה התקף מטריד ופוגע בחיי היומיום שלך, ראה את הרופא שלך לעזרה נוספת. הרופא שלך יבצע בדיקה גופנית ויוכל להזמין בדיקות מעבדה כדי לשלול כל מצב רפואי. בנוסף לשיחה עם מומחה לבריאות הנפש, רופא יכול גם לבצע בדיקות מעבדה כדי לשלול כל מצב רפואי בסיסי שעלול לגרום לתסמינים שלך. הפרעות חרדה עלולות להתעורר במצבים מסוימים או על ־ ידי נטילת תרופות מסוימות.

התקפה היא תוצאה של תגובת הילחם או ברח של הגוף. במהלך התקף חרדה, אתה מרגיש כאילו יש איום ממשי. לכן חשוב לקבוע אם אתה חווה התקף חרדה או משהו אחר. יש תסמינים של התקף חרדה במחלות אחרות, כגון מחלות לב, אסתמה והפרעות בקצב הלב. חשוב לגלות את הסיבה לחרדה שלך לפני שאתה נוקט בפעולה הנדרשת.

בעוד הגורם להתקפי חרדה אינו ידוע, ישנם טיפולים יעילים להתקפות אלה. פסיכותרפיה ותרופות הם שניים מהטיפולים העיקריים. לעתים קרובות משתמשים בהם לבד או בצירוף. היעילות של כל אחד מהם תלויה בחומרת התסמינים. יש פסיכותרפיה שמטרתה לשנות את דפוסי החשיבה שלך ולפתח אסטרטגיות להתמודדות עם התקפי חרדה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) עוזר לך לזהות ולאתגר את המחשבות התורמות לחרדה. תוכל גם ללמוד כיצד להחליף את המחשבות השליליות במחשבות מציאותיות יותר.

כמו בכל מחלה, החיפוש אחר טיפול בחרדות רפואי חיוני אם ברצונך להפחית את התדירות והחומרה של התקפי החרדה שלך. ספק בריאות יכול לספק לך את הטיפול המתאים ולהציע שינויים בחיים שיפחיתו את התסמינים שלך. במהלך הטיפול, ייתכן שתצטרך לעבור הערכה נפשית כדי לשלול כל מצב רפואי בסיסי. אם הסימפטומים ממשיכים לאחר שאתה משלים את הטיפול שלך, חשוב לראות את ספק הטיפול העיקרי שלך בהקדם האפשרי.

חרדה והתקפי חרדה דומים, אך שונים בעוצמתם. התקפי חרדה באים לעתים קרובות בפתאומיות וללא הדק מסוים. הם יכולים גם להיות מופעלים על ידי מתח או מצב מסוים. בנוסף, התקף חרדה חמור יותר ויגרום לנסיעה לחדר המיון. ישנם מספר סימנים ותסמינים של התקפי חרדה שמקשים להבדיל בין שני התנאים, וחשוב לחפש טיפול בעת הצורך.

התקפי חרדה הם רגשות עזים של פחד שיכולים להימשך דקות או אפילו שבועות. הם יכולים גם להיגרם על ־ ידי מצב שאינו קשור למתקפת החרדה. תסמינים אלה יכולים להשפיע על האופן שבו אדם מתנהג במצב חברתי, על הדימוי העצמי שלו ועל מערכות היחסים שלו. ניתן גם להפעיל אותה על ־ ידי מספר דברים, כולל לחץ, פחד מכישלון או דאגה מפני מתקפה מתקרבת בפומבי. סופו של דבר, הסימפטומים של התקף חרדה הם תערובת של האמור לעיל.

התקפי חרדה עלולים להיגרם כתוצאה מאירועי חיים טראומטיים, ועלולים להיגרם ממספר מצבים רפואיים, תרופות ואפילו תרופות. ייתכן שהחרדה עוברת במשפחות, אך הכרה במצב וקבלת היכולת להתגבר עליו תעזור לך להתמודד עם המצב. אז איך אתה יכול להתגבר על התקף חרדה? הנה כמה דרכים להתמודד עם התקפי חרדה. הגורמים הנפוצים ביותר להתקפי חרדה כוללים אירועי חיים גדולים, מצבים מלחיצים ואירועי חיים טראומטיים.

בעוד שהתקפי חרדה יכולים להיות מופעלים על ידי גורמים רבים ושונים, הגורמים להתקף חרדה בדרך כלל שונים עבור כל אדם. יש אנשים המסוגלים להתמודד בכוחות עצמם עם הסימפטומים של התקף חרדה, ואילו אחרים זקוקים לטיפול נמרץ כדי להתמודד עימם. יש הסובלים אף מתסמינים עזים של התקף חרדה כמתקף לב, והדבר מעורר אצלם טיפול רפואי מיידי. ממחקרים נוספים עולה כי גורמים מסוימים מגבירים את הסיכון להתקף חרדה.