חינוך בלתי פורמלי הוא תרגול נבון, מכבד וספונטני של טיפוח למידה באמצעות שיחה, חקר והרחבת החוויה. זה כולל צפייה בסרטים, לימוד עצמי, קריאת מאמרים במגזינים או בחדרי צ'אט, שירותי סיוע בביצועים, מפגשי אימון ומשחקים – אם להזכיר כמה!

הוראה חדשנית היא סוג של העברת ידע והוראה ממוקדת תלמיד במגזר החינוכי. עם זאת, ניתן לחלק אותו לקטגוריות חדשנות אבולוציונית ומהפכנית.

כיצד למידה היא תהליך חברתי?

למידה יכולה להיות תהליך חברתי, במיוחד כאשר היא מתרחשת בתוך קהילה או קבוצה לא פורמלית. זה כרוך באינטראקציה, חקר והרחבת הידע, כמו גם שינוי נקודות מבט.

אנשים שלומדים בדרך זו יכולים לבנות את הקהילות שלהם. זה חיוני, מכיוון שהוא מקדם דמוקרטיה וצורות של שיתוף פעולה המשפרות את החברה.

חינוך חשוב מכיוון שהוא מציע ליחידים את ההזדמנות להרחיב את אופקיהם מבלי לסבול את הלחצים והלחצים של החינוך הפורמלי. יתר על כן, ללא דרישות קבועות של תוכנית לימודים או לוח זמנים, לתלמידים יש את החופש ללמוד בכל מקום שאליו הם הולכים – אין צורך בכיתה!

המחבר טוען כי אקדמאים שיש להם או מתנסים כיום בחינוך בלתי פורמלי כמתרגלים יכולים לקבל פרספקטיבה מקיפה יותר של למידה על מנת להבין טוב יותר ולשלב ממד זה בהוראה ובתרגול. הוא שואב השראה מתנועות חינוכיות פופולריות באמריקה הלטינית, שחלקן השיגו הצלחות יוצאות דופן באמצעות שיתוף פעולה עם מעסיקים.

כיצד למידה היא תהליך טבעי?

למידה היא תהליך טבעי המתרחש דרך ניסיון חיים, משפחה, חברים ומדיה. זה לא מתוכנן מראש וגם לא כרוכים עמלות כלשהן כאשר לומדים דרך התנסויות יומיומיות – לעתים קרובות יותר יקר מכל תארים או תעודות שנרכשו באמצעות השכלה פורמלית.

למידה לכל החיים היא תהליך מתמשך שכל אחד יכול לעסוק בו בכל עת דרך ניסיון החיים. זה כרוך בפעילויות כמו עריכת מחקר אישי על נושאים שמעניינים אותם על ידי שימוש בספרים, ספריות, מדיה חברתית, אינטרנט או קבלת עזרה ממאמנים לא פורמליים.

למידה היא תהליך טבעי ויכולה להיות מתגמלת מאוד. למשל, מישהו שחושש לחפוף את שיערו ניתן ללמד להתגבר על הפחד הזה באמצעות חזרה על התנסות בו שוב ושוב. טיפול בחשיפה מסייע לרציונליזציה של פחדים ולמצוא דרכים לווסת אותם מבלי להרגיש מוצף. יתר על כן, צורת חינוך זו יעילה יותר בזמן וחסכונית יותר מאשר צורות מסורתיות של שיטות למידה.

כיצד למידה היא תהליך לכל החיים?

למידה היא תהליך לכל החיים המתרחש לאורך כל חייו. הוא מתקיים בבית, בעבודה ובשעות הפנאי – אך הוא יכול להתקיים גם מחוץ למסגרת הכיתה.

חינוך בלתי פורמלי, המכונה גם למידה בלתי פורמלית, הוא תהליך חכם, מכבד וספונטני של טיפוח ידע. זה עובד דרך שיחה וחקירה והרחבה של החוויה.

חינוך בלתי פורמלי יכול להתייחס לצורות שונות של הוראה חלופית, כגון חוסר חינוך או חינוך ביתי, אוטודידקטיות (הוראה עצמית) ועבודת נוער.

חינוך פורמלי יכול להתייחס גם לפעילות חינוכית מאורגנת מחוץ למערכות פורמליות, כגון קבוצות קהילתיות וארגונים אחרים. למרבה הצער, לעתים קרובות קשה להבדיל בין חינוך בלתי פורמלי לחינוך בלתי פורמלי; מדינות רבות עדיין לא יצרו הבחנה שתבטיח שתוצאות הלמידה משני סוגי ההוראה יוכרו ויוערכו בעתיד.

לפרטים נוספים :

https://coyo.org.il/%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9a-%d7%91%d7%9c%d7%aa%d7%99-%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%9c%d7%99/