תכנון פרישה הוא מרכיב בסיסי בכל אסטרטגיה פיננסית מקיפה. זה יכול לעזור לך להגיע ליעדי הפרישה שלך ולהתענג על כל רגע בחיי הפנסיה.

התחילו בהגדרת יעדים, יצירת תקציב והקמת קרן חירום. לאחר מכן, תוכלו להתקדם בחיסכון ובהשקעה.

מדוע כדאי לקבוע את המטרות שלך?

תכנון פרישה כרוך בהגדרת יעדים ויצירת אסטרטגיה להשגתן. זה יכול להיות כרוך ברכישת בית נופש, טיול בעולם, ריצת מרתון או אפילו כתיבה כחלק מהתחביבים שלך.

כדי להגיע ליעדים שלך באופן בר קיימא, עליך לקבוע כמה כסף נחוץ עבור כל אחד מהם. אתה צריך גם לקחת בחשבון את שיעורי האינפלציה, את הביצועים של תיק ההשקעות שלך ואלמנטים נוספים.

קביעת יעדי פרישה ריאליים ופיתוח תכנית העומדת בהם הם הצעדים הראשונים לקראת השגתן. אתה יכול לעשות זאת בעצמך עם תקציב ומחשבון, או לפנות לסיוע מקצועי ממתכנן פיננסי לצורך הכוונה.

האם צריך ליצור תקציב?

תקצוב הוא כלי שעוקב אחר ההוצאות וההכנסות, מה שיכול להיות שיטה יעילה לניהול כספים. בנוסף, זה עוזר לך לחסוך כסף ולהימנע מחובות.

לפני יצירת תקציב, חשוב להבין תחילה את ההוצאות החודשיות שלך. אלה כוללים עלויות חובה כמו שכר דירה, דמי ביטוח ומיסים וכן הוצאות לפי שיקול דעת כמו בידור או נסיעות.

על ידי שימוש במידע זה, תוכל להעריך את העלויות החודשיות הממוצעות שלך בפרישה.

לאחר שתבינו את ההוצאות השוטפות וההכנסה הצפויה שלכם מהפנסיה, הגיע הזמן להתחיל לחסוך כסף. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא על ידי יצירת גיליון עבודה של תקציב פרישה.

האם כדאי ליצור תוכנית חיסכון?

תוכניות חיסכון הן דרך יעילה לתעדף את היעדים הפיננסיים שלך ולתכנן אסטרטגיה להשגתן. תוכניות חיסכון יכולות לעזור לך לחסוך כסף במהירות.

תוכניות חיסכון הן מרכיבים חיוניים בתכנון פרישה. בלעדיהם, ייתכן שלא תוכל להגשים את חלומותיך או ליהנות מחיים של הגשמה.

כדי להתחיל לחסוך לפנסיה, קבע כמה כסף אתה יכול להרשות לעצמך להפריש מדי חודש לאחר כיסוי ההוצאות וההכנסות. סכום זה צריך לכלול הן הוצאות שוטפות והן עלויות עתידיות צפויות.

מהי הקמת קרן חירום?

קרנות חירום מספקות הגנה במקרה של אירועים בלתי צפויים, כמו אובדן מקום העבודה או התמודדות עם מחלה קשה. הם גם נותנים לך יציבות פיננסית ומעודדים חיסכון למטרות ארוכות טווח.

פתיחת קרן חירום קלה כמו השקעה של סכום קטן בחשבון חיסכון או בקרן שוק הכסף. ודא שהאפשרויות שלך בטוחות, נגישות ומציעות תשואות תחרותיות.

האם כדאי להשקיע?

תכנון פרישה הופך את המעבר מהעבודה לחיים מחוץ למשרד לחלק יותר. בנוסף, זה יכול להגן עליך כלכלית במקרה של הוצאות גדולות כמו מחלה בלתי צפויה או תאונה.

אחת הדרכים להשקיע היא באמצעות אסטרטגיית הכנסה מובטחת, כגון פנסיה או קצבה קבועה. זה מספק לך זרם מבוסס של הכנסה גם כאשר המחירים עולים.

בנוסף, תוכנית המאפשרת משיכות פטורות ממס מועילה. לא רק שהוא מציע גמישות ככל שהצרכים שלך מתפתחים, אלא שהוא גם יכול למנוע ממך לשלם מיסים על הפצות אם אתה מתחת לגיל 5912.

צור תיק השקעות הכולל מניות ואג"ח. באופן אידיאלי, זה צריך להיות חלוקה של לפחות 60/40 בין השקעות במניות ובאג"ח.

לפרטים נוספים : https://www.fnx.co.il/pension_retirement/